Skrevet av Emne: Ett lite hjertesukk  (Lest 2693 ganger)

Wenche

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
    • Wenches Papirkaos
Ett lite hjertesukk
« på: 13.06.2010, 10:%i:1276419578 »
Er mitt inne i arbeidsrettet rehabilitering og jeg har aldri vært å dårlig i hele mitt liv. Det ene anfallet avløser det andre og midt inni der har jeg spenningshodepine i tillegg.....

Tror jeg dauer altså og jeg har enda 2 uker igjen..... :o

Emblis

• Nybegynner
  • *
    • Vis profil
Sv: Ett lite hjertesukk
« Svar #1 på: 13.06.2010, 18:%i:1276447155 »
Sikkert mye nytt som trigger...
Hvilket opplegg er det? Håper det er fagfolk som vet hva de gjør når de holder på. Kjempeviktig det.
Jeg har kuttet jogging og sykling fordi jeg opplever at "trykket" i nakken av jogginga og vinkelen i nakke når jeg sykler ikke er god for meg. Å gå tur er egentlig det beste for meg i alle fall.

Trygve

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23.08.2010, 21:%i:1282590607 »
Wencha, det kan ikke være meningen at noen skal slite sånn som du, på rehab.  Men - det er vel en slags testing for å se om man kan rehabiliteres?
Jeg var gjennom 6 mndrs testing (husker ikke hva de kalte det da), der jeg satt mye på toalettet, eller lå nede i kjelleren, på et lagerrom.  Huff, det var et slit.  Men de måtte jo sjekke hvordan/hvor mye jeg fungerte.
Det var lite å kunne bruke der, så jeg havnet på uførestønad.  Og takk og pris for at jeg lever i et land som har noe slikt.  Ellers hadde jeg nok sultet i hjel.  Og takk og pris for at Staten har betalt for Imigransprøytene -egenandel.  Norge er verdens beste land på mange måter.  Her kan vi få ha våre slitsomme plager, uten å måtte tigge på gaten for å overleve.

cesilia

• Gjest
« Svar #3 på: 24.08.2010, 13:%i:1282649817 »
Er det lenge siden du fikk uføretrygd?
Jeg går på arbeidsavklaringspenger nå, 50%, og klarer 50% jobb, men sliter med å komme høyere. Etterhvert må jeg jo bestemme meg for om jeg skal førge alle gode råd fra diverse behandlere, inkl nevrologen, og søke 50% uføretrygd, men foreløpig sitter den et stykke inne, kjenner jeg. Det jeg er nyskjerrig på, er hvor lang tid behandlingen av søknaden tok?

Trygve

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 25.08.2010, 20:%i:1282762730 »
Opp mot et par år, totalt med 6 mndrs testperiode.  Men det er en del år siden.
Systemet er endret siden da.