Skrevet av Emne: Når ingenting fungerer...  (Lest 2477 ganger)

Zoomer

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
    • Sommerfuglene
Når ingenting fungerer...
« på: 04.11.2010, 20:%i:1288900012 »
I tre dager har jeg nå hatt migrene, og jeg har stort sett prøvd alt jeg har i huset: Imigran nesespray, Maxalt, paracet, ibux og paralgin forte, men ingenting har hjulpet (selv ikke i kombinasjon). Jeg VET at migrenen kommer pga stress (for skal flytte snart), og stresset kommer ikke til å bli borte med det aller første... Hva skal jeg gjøre? Ikke lett å være alenemor til to små når man føler for å ligge i fosterstilling i et mørkt, stille rom. Moren min skulle egentlig avlaste meg litt denne helgen, men så falt hun og brakk albuen på tirsdag... *sukk*

cesilia

• Gjest
Sv: Når ingenting fungerer...
« Svar #1 på: 05.11.2010, 16:%i:1288969270 »
Kjære deg, skulle ønske du bor i nærheten av meg, så kunne jeg hjelpe deg med ungene iblant! (Ser etterpå om du har lagt inn mail, så sender jeg deg noen ord der). Har du evt andre i slekt/venneflokk som kan stille opp når du har det sånn? Og så kan kanskje moren din iallefall være i huset hos deg og se etter barna når hun er over verste smerten og sjokket? Hvis du er i nærheten, behøver hun jo ikke løfte/ skifte på osv (min mor gjorde det samme for flere år siden, og ble heldigvis selvhjulpen ganske fort!).
Ellers  kjente jeg at jeg hadde få råd i denne situasjonen - jeg har selv havnet på legevakta og fått injeksjon av Ketorax (evt Ketogan stikkpiller) da jeg hadde stappet i meg så mye at jeg ikke turde ta mer på egen hånd. Men det forutsetter jo hjelp med barna, for du blir slått ut og sover - og er en smule omtåket en stund etterpå...
En fattigmannstrøst er det jo at anfallet må være slutt nå, de sier jo de "bare" varer 3 døgn...(skjønt, jeg er nå ikke helt sikker på om det stemmer, dessverre..)
Ang flyttesauen: det ER stress, det vet alle som har prøvd! Har du trommet sammen det du kan av venner til pakkehjelp og satt bort nedvasken? Min stressmestring (i den grad jeg mestrer, skal ikke skryte for mye nå..) er å skrive lister. Mister jeg oversikt, er slaget tapt, liksom. Men arbeidet er jo der likefullt.
Jaja, ikke rare trøsten, men...
Lykke til!!!!!!!
ps. en siste utvei: kontakt kommunen og hør om de har noe å hjelpe til med i kriser! Selv om husmorvikarer er borte, KAN det jo hende?? Eller lapp på nærbutikken?? Sånn til en annen gang, mener jeg...for dessverre kommer det jo til å dukke opp flere sånne situasjoner.

Zoomer

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
    • Sommerfuglene
« Svar #2 på: 06.11.2010, 23:%i:1289081008 »
Migrenen har dessverre ikke gitt seg ordentlig ennå... Dvs det går forholdsvis greit på dagtid, men så på kveldene så smeller det til i hodet igjen... Håper virkelig jeg får sove i natt, for selv det å sovne er vanskelig når hodet dundrer...

Takk for oppmuntring, Cesilia :)

cesilia

• Gjest
« Svar #3 på: 07.11.2010, 12:%i:1289128636 »
Tror du at en 5mg Vival kunne hjelpe deg til å sove skikkelig en gang iblant? Den er noe muskelavslappende også, og kan  - tatt idet du har ungene i seng - hjelpe deg til å hvile skikkelig og få kommet ut av den onde sirkelen. For det virker på meg som om dagene inneholder for mye belastning for deg akkurat nå.
Vet alt står og faller med deg, og det er faktisk en belastning i seg selv, den vissheten - been there, done that om enn av en annen årsak enn deg. Og selvsagt "mister" de en kveld der du kunne pakket og ordnet til flyttingen, men det kan vel hende det er verd det tross alt?
Og sånn for en gangs skyld behøver du neppe være redd for å ta en Vival?
Bare en tanke som kom - lykke til!

Wenche

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
    • Wenches Papirkaos
« Svar #4 på: 13.11.2010, 21:%i:1289679443 »
Håper det værste er over nå....

Bare en "sidekommentar" - å stappe i seg smertestillende i "hytt og gevær" kan gjøre vondt værre, man kan faktisk få hodepine av smertestillende tabletter, både reseptfrie og reseptbelagte. Jeg har endret mitt medisinforbruk drastisk etter å ha vært innlagt på sykehus to ganger pga av medikamentelt utløst hodepine. En ting er at jeg ikke kan ta hva som helst, hvor mye som helst og når som helt pga av migrene, men jeg kan heller ikke bruke smertestillende pga av andre ting som måtte oppstå med kroppen. Jeg har f.eks knekt ett ribbein (i fjor høst) der jeg måtte klare meg helt uten smertestillende medikamenter.

cesilia

• Gjest
« Svar #5 på: 19.11.2010, 18:%i:1290188046 »
Wenche, jeg er helt enig, det er viktig å holde seg under grensene for medikamentbruk! 3 doser i uka, 10-12 i måneden - samlet av alt man tar, har jeg lært. Og så har jeg fått beskjed om at om det sklir over grensen en enkelt uke, er det ikke så farlig, mern det må ikke ble regelmessig. Derfor fører jeg fortsatt hodepinekalender, og noterer ALT jeg putter inn. Har som deg opplevd ribbensbrudd. Dagene uten noe kunne nå enda gå an, men nettene... Det er derfor jeg har fått anbefalingen om å heller ta en Nozinan eller en Vival iblant istedet for å prøve enda mer smertestillende, de hører ikke med i samme gruppen - selv om man jo absolutt IKKE skal ta mye av det heller!! Problemet for Zoomer er jo det at hun er alene med ungene, og derfor må ha "back-up" hvis hun skal knockes ut.
Jeg har hørt hvordan det er å være på "avgiftning" - det frister absolutt ikke! Håper du slipper mer av det - og at jeg også slipper!!!

Hanne

• Administrator
  • Medlem
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23.11.2010, 15:%i:1290522708 »
Håper du finner den hjelpen du trenger!!!