Skrevet av Emne: Noen erfaringer med Cataflam som forebyggende mot migrene?  (Lest 3812 ganger)

IngvildS

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
Noen erfaringer med Cataflam som forebyggende mot migrene?
« på: 24.11.2010, 13:%i:1290601462 »
Jeg bare lurte på om det er noen her som har erfaring med bruk av Cataflam som forebyggende mot migrene?? Jeg begynte hos en nevrolog i august; hun mente at mange av mine migreneanfall kunne stamme fra en skade jeg har i korsryggen, som har forplantet seg til nakken, og satte meg derfor på cataflam. Nå har jeg trappet ned fra to tabletter pr dag til en om dagen.

Det ser ut til å ha en viss effekt; for første gang i mitt liv har jeg opplevd å være migrene-anfalls-fri i 14 dager i strekk! Ny rekord!! Men; dette er jo et ibuxpreparat, og det er vel ikke gunstig å drive å ta det hver dag skulle jeg mene?? Bivirkninger har det også hatt, men nå som jeg "bare" tar en om dagen er det ikke så ille lenger. Magen og kvalmen var verst til å begynne med, men jeg har funnet gode tabletter på en helsekostbutikk som inneholder naturlig Probiotika og det holder magen i sjakk. Desto verre er det at jeg har fått elendig korttidshukommelse.... Det er på grensen til å være litt skremmende faktisk. Glemmer hvem jeg holder på å sende sms til, hva bestevenninnen min heter, hvor nøklene ligger etc. etc. det er rett og slett små ting som har blitt helt svart for meg i gitte øyeblikk... Liker det dårlig.

Men altså; er det noen som har noen erfaringer med Cataflam?? Jeg er (sammen med fastlegen min) ganske skeptisk til å fortsette å tilføre kroppen min et ibux-preparat på daglig basis...

Wenche

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
    • Wenches Papirkaos
Sv: Noen erfaringer med Cataflam som forebyggende mot migrene?
« Svar #1 på: 24.11.2010, 18:%i:1290620240 »
Har ikke erfaring med Cataflam som forebygging, har derimot brukt det noe mot spenningshodepine. Cataflam er jo et betennelsesdempende og smertestillende legemiddel og i den forbindelse har jeg nå restriksjoner på bruk av dette siden jeg har vært 3 ganger til "avgiftning" (1 gang hjemme og 2 ganger innlagt på sykehus) pga av medikamentelt utløst hodepine. Det betyr at jeg ikke kan bruke smertestillende som jeg vil, heller ikke dersom jeg skulle få noen skader f.eks. Det innebærer både reseptfrie og reseptbelagte medikamenter (smertestillende)

Jeg personlig ville derfor vært veldig skeptisk til bruk av Cataflam som forebyggende, men dette regner jeg med legene har kontroll på??

cesilia

• Gjest
« Svar #2 på: 24.11.2010, 19:%i:1290621727 »
Jeg har heller ikke brukt Cataflam som forebyggende, men iblant supplerer jeg anfallsmedisinen med Cataflam, dvs tar både Almogran (evt Zomig nesespray) og en Cataflam. Opplever at det øker effekten av anfallsmedisinen, især ved litt langvarige anfall.

IngvildS

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09.12.2010, 09:%i:1291883668 »
Takk for svar:) Jeg har fått ny nevrolog og vi har diskutert dette med Cataflam inngående. Den første nevrologen jeg gikk til var kanskje ikke så etterrettlig når sant skal sies.... Jeg hadde en opplevelse av at hun kanskje ikke tok meg helt på alvor, mens hun jeg går til nå virker mer oppegående, stygt å si det, men sant. Uansett; min nåværende nevrolog mente at man kan ta Cataflam forebyggende i eksempelvis menstruasjonsperioder, og jeg ser at jeg jo faktisk har en viss effekt av det. Nå har jeg vært inne i en fæl, fæl periode med mange og store anfall... Og jeg har funnet ut at Cataflam da har virket noe "lettende" på det verste av hodepinen, om ikke annet. :)

Wenche

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
    • Wenches Papirkaos
« Svar #4 på: 09.12.2010, 14:%i:1291900056 »
Det er jo bra at du syns det virker....

Det eneste jeg ville vært obs på er jo at siden det er et smertestillende medikament så er det jo slik at en del smertestillende medisiner kan gi hodepine i seg selv etter lang tids bruk.....