Skrevet av Emne: ICE  (Lest 847 ganger)

Knut

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
ICE
« på: 05.03.2010, 15:%i:1267798026 »
Når jeg har mine verste Cluster-anfall har jeg vanskelig for å gjøre rede for meg selv. Heldigvis har jeg aldri fått de verste anfallene ute og alene, men om det skulle skje, kan det være nyttig å følge tipset nedenfor:

ICE står for "In case of emergency" og kan redde livet ditt. Du lagrer nærmeste pårørende i telefonlisten under ICE.

Når ulykken er ute, og du blir funnet bevisstløs, gjelder det at du har de riktige oppføringene på mobilen din. Ved hjelp av et såkalt ICE-nummer kan for eksempel ambulansepersonell raskt finne frem til dine nærmeste pårørende, og få livsviktig informasjon om din helsetilstand.

Slik gjør du:
1. NAVN: Legg inn ICE i telefonlista og navnet på nærmeste pårørende. Ønsker du flere personer, bruk ICE1, ICE2, ICE3 osv.

2: NUMMER: Legg inn nummeret med +45 i tilfelle du oppholder deg i utlandet.

3. SYKDOM: Legg event. inn viktig informasjon om ditt sykdomsbilde.

Hanne

• Administrator
  • Medlem
    • Vis profil
Sv: ICE
« Svar #1 på: 05.03.2010, 15:%i:1267799097 »
Smart!

Jeg har laget en lapp til Pål, der det står litt info. Bare noe slikt som "Jeg har et anfall av clusterhodepine og er avhengig av å sitte her og hyperventilere oksygen. Det er ikke farlig, og det går over, men jeg kan ikke klare å svare deg dersom du snakker til meg". Jeg tror vi må lage en annen lapp også, som han kan ta fram ved de anfallene som ikke går over. Der tror jeg vi må få inn ICE på telefonen hans, ja.

Noen andre med invalidiserende anfall som har andre "knep"?

Zoomer

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
    • Sommerfuglene
« Svar #2 på: 06.03.2010, 11:%i:1267870558 »
2: NUMMER: Legg inn nummeret med +45 i tilfelle du oppholder deg i utlandet.

Ville bare si at det er +47 til Norge, ikke +45....

Knut

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11.03.2010, 01:%i:1268266084 »
He he, noen av oss som er så glad i nabolandene våre vet du.