Skrevet av Emne: Atacand - min vindundermedisin!!  (Lest 3784 ganger)

Zoomer

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
    • Sommerfuglene
Atacand - min vindundermedisin!!
« på: 27.04.2011, 15:%i:1303910253 »
Jeg begynte med Atacand i februar og økte sakte dosen fra 4 mg til 8 mg pr dag. Atacand er egentlig blodtrykksmedisin, men siden storesøsteren min har hatt gunstig effekt av denne ville jeg også prøve. Legen min var snill nok til å foreskrive medisinen på blå resept :)

Dette har virkelig forandret livet mitt... Fra migrene hver uke, gjerne i flere dager i strekk har jeg kun hatt migrene én gang siden jeg begynte på medisinen, før jeg økte til 8 mg pr dag. Jeg håper virkelig dette fortsetter for det er befriende å slippe unna disse anfallene, spesielt siden jeg er alenemor til to små.

cesilia

• Gjest
Sv: Atacand - min vindundermedisin!!
« Svar #1 på: 29.04.2011, 22:%i:1304110788 »
Noe så herlig!! Det unner jeg deg virkelig, og håper inderlig det holder. Kan bare si tvi-tvi - og NYT det!!
Minner meg forresten på at det hadde vært fint å høre hvordan det går med Ingvild og Atacand'en??!

IngvildS

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04.05.2011, 12:%i:1304504892 »
Så BRA at Atacand funker for deg og at du har fått et helt nytt liv med mindre migrene!!! jeg blir så glad på andres vegne når jeg leser sånt! :)

Når det gjelder meg og Atacand (og takk for at dere bryr dere altså, virkelig!!!); jeg har gått på 8 mg Atacand siden desember/januar. Når jeg nå leser over migrenedagboka som jeg har vært nøye på å føre, så mister jeg litt motet egentlig... :( det så ut til å ha en eller annen form for effekt, men deretter har det dabbet av litt... jeg får lyst til å gråte når jeg tenker på det...  :'( I mensenperiodene har det kanskje blitt et hakk bedre, men forrige gang jeg hadde mensen fikk jeg et anfall som varte i nesten tre dager og jeg endte til slutt på legevakta med så sterke hodesmerter at jeg helt seriøst trodde at jeg skulle dø. Det kjentes ut som om jeg aldri skulle bli frisk igjen noengang... Det ble jeg heldigvis;)

Nå har jeg ny time hos nevrologen førstkommende mandag; jeg er veldig spent på hva hun sier om resultatene etter et halvt år med Atacand; tror neppe hun sier seg "fornøyd", men hun er en dame som ikke gir seg, så jeg har stor tro på at hun da vil teste ut andre ting :)

Enn så lenge skal jeg GLEDE meg over at andre får effekt av disse medisinene!  :D

cesilia

• Gjest
« Svar #3 på: 04.05.2011, 23:%i:1304545177 »
Uffda!
Skjønner motløsheten! Min nevrolog tok meg av Atacand'en da jeg kom til ham, hadde da brukt den i halvannet år og hadde fortsatt 3-6 anfall pr måned, og da sa han "ikke noen vits lengre".
Og legevakta har jeg heldigvis bare en erfaring med for hodet - og ble helt fantastisk møtt! Husker ennå omsorgen. Ble lagt inn på et eget rom mens jeg ventet, og kjæresten min fikk sitte inne hos meg (han hadde kjørt meg over dit). Da legen kom - han prioriterte meg foran mange andre - satte han en sprøyte med Ketorax, og 20 min senere fikk jeg en tilsvarende stikkpille da jeg ikke var MYE bedre. Da begynte alt å roe seg, og jeg fikk dra hjem. Fikk med meg en stikkpille til (Ketogan). Og siden har jeg hatt dem i beredskap til den dagen intet virker og jeg har tatt så mye migrenemedisin at jeg ikke kan ta mer. Har kanskje brukt 6-8 på ca 6 år, men det hjelper bare å ha dem i nattbordskuffen (har jo ikke småbarn, så de kan være der sammen med en engangshanske og Afipran stikkpiller mot kvalmen...)
Jaja, det var litt om mine erfaringer... Lykke til mandag, håper det dukker opp noen gode løsninger for deg også, Invild!

IngvildS

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09.05.2011, 12:%i:1304935839 »
I dag har jeg vært hos nevrologen; vi fortsetter med Atacand en stund til og håper på mirakler....  ??? Ja, ja, man vet jo aldri. Nevrologen min er en ufattelig hyggelig dame; hun tar seg alltid god tid, og er veldig løsningsorientert. Hun har skrevet ut Naramig som jeg skal bruke litt som en "forebyggende" medisin neste gang jeg skal ha mensen, jeg håper det kan gjøre underverker! I tillegg har hun gitt meg Imigran injeksjoner til bruk for de skikkelig kjipe anfallene, av typen jeg hadde sist da jeg havnet på legevakta. Et halvt år til neste gang jeg skal dit; jeg håper virkelig at Atacand kan ha effekt i løpet av de månedene!

Ops, dette var jo ikke min tråd. Sorry!

;)

cesilia

• Gjest
« Svar #5 på: 09.05.2011, 23:%i:1304977656 »
Du må'kke si sorry - jeg spurte deg jo her hvordan det gikk! Samma hvem sin tråd, vel, alt er jo Atacand-suppa - von i hangande snøre for deg, supert for Zoomer.
Men fint å høre at du er i gode hender, iallefall! Lykke til med neste mens....