Skrevet av Emne: Forvarsler  (Lest 1798 ganger)

cesilia

• Gjest
Forvarsler
« på: 08.11.2011, 17:%i:1320769314 »
I dag traff jeg en mannlig venn som også har migrene, med kraftige men ikke så hyppige anfall. Han var litt stiv i bevegelsene, og fortalte at hans viktigste forvarsel var en muskelsammentrekning/ stivhet i musklene på den  siden av halsen som anfallet etterhvert kommer på (spesielt scalenene, for anatomiintresserte/kyndige). Det hadde han etterhvert lært var en helt klar indikasjon på at "noe" var i gjære.
Intressant, ikke minst fordi jeg har noe av det samme, og har tolket det som spenninger som i sin tur utløser et anfall  - men nå må jeg kanskje revidere det med høna og egget! (ser litt tullete ut når jeg sitter med stort ullskjerf tvinnet tett rundt nakken og halsen for å la varmen fra ulla lindre noe - samtidig som hetetoktene rir meg!!)
Tenkte spesielt på deg også, Wenche, som tudeligvis har noe av det samme, eller..?

Wenche

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
    • Wenches Papirkaos
Sv: Forvarsler
« Svar #1 på: 01.02.2012, 20:%i:1328125452 »
Hm, har jeg aldri tenkt på, men kanskje jeg må kjenne etter...??

Akkurat nå har jeg problemer med å skille det ene fra det andre, har stort sett vondt i hodet hele tiden, både migrene og spenningshodepine..... Det verker egentlig fra nakken og opp konstant :o

cesilia

• Gjest
« Svar #2 på: 06.02.2012, 23:%i:1328566654 »
Har du noen øvelser for å myke opp nakken? Nevrologen har gitt meg øvelser, og de hjalp godt etterhvert - to-tre uker med øvelser tre ganger daglig, vondt i starten men de hjalp. Det dumme er jo bare at da jeg var blitt bedre, begynte jeg å slurve med øvelsene.... men har skjønt at jeg må til igjen, er stiv fra omtrent mellom skulderbladene til kjeven for tiden... Pussig skrudd sammen, hvorfor fortsatt jeg ikke når jeg visste de hjalp??

Wenche

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
    • Wenches Papirkaos
« Svar #3 på: 12.02.2012, 19:%i:1329071424 »
Jeg har lært noen øvelser hos kiropraktor og det hjelper når spenningshodepinen er som værst. Men når alt er passe bra, da glemmer jeg både øvelser og medisiner. Er sånn hele tiden, jo mindre jeg blir plaget jo sløvere blir jeg til å passe på tingene som trigger hodepine og så er runddansen igang igjen..... :P

cesilia

• Gjest
« Svar #4 på: 12.02.2012, 21:%i:1329077420 »
Jaja, det forteller vel bare at vi er helt vanlige mennesker, vi også....