Skrevet av Emne: Har du flere typer hodepine?  (Lest 2906 ganger)

Zoomer

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
    • Sommerfuglene
Har du flere typer hodepine?
« på: 06.03.2010, 00:%i:1267830464 »
Jeg har migreneanfall, men får også mye spennings/stesshodepine og har veldig stive nakkemuskler som også fører til hodepiner ved ujevne mellomrom. Jeg bruker hendene/armene mye i jobb og dette gir de stive nakkemusklene... Migrene slår meg rett ut i nærmere 3 døgn, mens spenningshodepine kan jeg ha alt fra noen kveldstimer til flere uker...

Har du flere typer hodepine og arter de seg forkjellig?

Trygve

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
Sv: Har du flere typer hodepine?
« Svar #1 på: 06.03.2010, 14:%i:1267883716 »
Jeg har cluster og migrene.  Migrene er meget sjelden framme.

Wenche

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
    • Wenches Papirkaos
« Svar #2 på: 07.03.2010, 18:%i:1267981830 »
Har migrene og spenniningshodepine i et salig sammensurium. Har også hatt medikamentelt utløst hodepine.....

Knut

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07.03.2010, 20:%i:1267988452 »
Jeg er aldri hodepinefri, og når jeg ikke har clusteranfall, ligger hodepinen å 3-4.

I følge en av våre mest dyktige professorer på området er den 3-4 hodepinen clusterhodepine, men et forstadium til det virkelige clusteranfallet.

Bergen

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 24.05.2010, 03:%i:1274665810 »
Jeg har vanlig migrene og abortiv migrene. Abortiv migrene er ikke smertefull, men det er den som oftest holder meg vekke fra arbeid eller sosialt liv.

Jeg har vanlig cluster (ikke kronisk) og så har jeg enten en annen, sjelden form for cluster eller trigeminusnevralgi (eller noe helt annet). Akkurat de symptomene der er ikke ferdig diagnostisert, vanskelig å stille diagnose når flere anfallstyper opptrer omtrent samtidig. Jeg synes også det er vanskelig å velge riktig medisin for jeg kan bli usikker på hva slags type anfall jeg egentlig har. Jeg får stresshodepine i ny og ne, som er i seg selv ikke et stort problem men som ofte utløser migrene og dermed blir et problem. Cluster medfører dårlig søvn, som medfører migrene... Derfor blir det sammensurium av hodepinetyper i perioder. Heldigvis er ingen av disse typene så gale at jeg blir ufør, men det blir en del sykefravær ifbm. anfallsperioder. Var borte fra jobb i ca 1,5 år pga migrene og cluster for noen år siden, men det ble heldigvis bedre. :D