Skrevet av Emne: Hvem er hvem her inne?  (Lest 9701 ganger)

admin

• Administrator
  • Nybegynner
    • Vis profil
Hvem er hvem her inne?
« på: 28.02.2010, 22:%i:1267391174 »
Her tenkte vi at man kunne fortelle litt om seg selv.
Vet vi litt om hverandre så blir vi kanskje litt bedre "kjent"
Skriv gjerne noen ord om hvordan du fant oss også!
« Siste redigering: 28.02.2010, 22:%i:1267391376 av admin »

Knut

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
Sv: Hvem er hvem her inne?
« Svar #1 på: 28.02.2010, 22:%i:1267392756 »
Hei alle sammen!
Mitt navn er Knut. Sammen med Pål har vi fått igang denne siden, og vi håper så mange som mulig finner nytte av dette møtestedet.

Jeg har hatt en meget vanskelig Kronisk Clusterhodepine i rundt 10 år, og sliter fortsatt med å finne noe som kan gjøre min situasjon bedre.
Kanskje akkurat DU har tips som kan hjelpe.

Jeg bor i Midt-Norge, er gift med en fantastisk kone, og sammen har vi to voksne barn. Og ingen av barna har heldigvis ikke arvet min Cluster.

Pål

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28.02.2010, 22:%i:1267393163 »
Og jeg er da Pål og som Knut skrev sammen har vi lagget denne møteplassen
Jeg bor midt på Mjøsas vestbred og er 37 år gammel og har kroninsk cluster!
Jeg er gift har 2 barn og venter barn til høsten!
Håper dere finner dere til rettte her inne og ønsker alle hjertelig velkommen!
vi blir mange og sterke! :)  :) :)

Christian

• Administrator
  • Nybegynner
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28.02.2010, 22:%i:1267394019 »
Hej, jeg er Christian og er 37 år og har (thank god) bare vanlig hodepine noen ganger per år, men da jeg kjenner Pål så vet jeg litt mer om vad virkelig hodepine betyr.   
Jeg er invandret svensk, og bor med fru og to barn i mjøsområdet

Velkommen.

Hanne

• Administrator
  • Medlem
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28.02.2010, 23:%i:1267394477 »
Heisann! Jeg heter Hanne, er gift med Pål rett over her og har heldigvis bare kjennskap til alvorlig hodepine som pårørende. Tobarnsmamma med nr. tre på vei, 34 år og opprinnelig sykepleier, men ikke jobbet som det de siste årene.

Håper dette forumet kan bli et koselig, nyttig og levende forum, der mange kan finne støtte og lindring i hverdagen! Jeg har også stor tro på at erfaringsutveksling kan være veldig, veldig nyttig, ikke bare innen samme diagnose, men også i stor grad på tvers av dem. Kanskje vi sammen kan hjelpe mange av de som finner veien hit til et bedre liv. Enten det er med redusert hodepine, eller med en ny giv og nytt håp.

OleFredrik

• Nybegynner
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 på: 01.03.2010, 23:%i:1267483001 »
Hei og hoppsann. Jeg heter Ole Fredrik, er 21 år og får migreneanfall. De varer ca. en dag, og slår meg fullstendig ut med oppkast og den vanlige hodepinen. Er så heldig at jeg bare får det en gang eller to året, så i forhold til mange andre her er jeg nok lett rammet.

Kjenner Pål fra bussen i hjembyen, og tror jeg lovet han å registrere meg på en slik side en gang, så nå når jeg nesten er først ute her så må han da være fornøyd ;) Jeg studerer for tiden medisin i Budapest, og tror det kan være både nyttig og lærerrikt å følge med på en slike side!

Yellow fairy

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 02.03.2010, 19:%i:1267555320 »
Hei alle sammen!

Jeg bor i Midt-Norge sammen med mann, to barn og en katt. Mannen er verdens beste  ;), barna er selvsagt søtest i verden og katten er veldig pen, men har en slett personlighet  ;D Det vil si at hun er slem som få  ;D

De tre siste årene har jeg hatt kronisk cluster og migrene. Etter å ha prøvd alt av medisiner, fikk jeg operert inn en nevrostimulator. Den gjør livet mitt levelig. Jeg har fremdeles anfall hver dag, men heldigvis ikke hele tiden.

vidar

• Nybegynner
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 på: 02.03.2010, 22:%i:1267566179 »
Hei mit navn er Vidar. jeg er 37. kjenner Pål fra mange år i spedern, bor for tiden  på Skreia i østre toten. Min hode pine stammer fra et langt sykeopphold og 2 hjerne slag . dette har ført til daglige hodeplager. ifølge min lege er dette noe jeg må leve med. Men jeg setter stor pris på en slik side, da det kanskje finnes noen der ute med tips til hvordan værdagen kan bli bedre. Vokner med hode pine og sovner med det. Takk til dere begge for denne siden

mvh Vidar

Zoomer

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
    • Sommerfuglene
« Svar #8 på: 02.03.2010, 22:%i:1267566582 »
Hei,

Jeg er da Zoomer, alenemor til to små på 3 og 4 år. Mannen min døde forrige sommer av kreft, så jeg har barna på fulltid. Hodepiner har jeg hatt hele livet, men jeg har aldri fått diagnosen migrene... Faren min og begge søstrene mine har diagnosen migrene og legen min antar at det er det jeg også har. "Hodepinene" mine varer som regel minst 3 dager og har et forholdsvis "vanlig" forløp. Første dag er det forholdsvis utholbart, andre dagen ligger jeg i fosterstilling og kaster som regel opp, tredje dagen prøver jeg å hente meg inn igjen. Har moren min rett i nærheten, så når jeg har det som værst får jeg litt avlastning med barna.

Blomman

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 på: 03.03.2010, 09:%i:1267604114 »
Hei- Blomman her.
Jeg bor også nærme Mjøsa- men noe lengre nord enn Pål.
Ble invitert inn hit av PÅl.
Jeg har migrene og hatt det i noen år nå.
Bruker blodtrykkssenkende (Inderal) og holder migrenen sånn noenlunde i sjakk med det. Gått fra 3-4 anfall i uka til 1-2 i måneden (syklusavhenig som "garantert" kommer)

Gift og har fire barn.

Inge

• Nybegynner
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 på: 03.03.2010, 10:%i:1267609207 »
Hei !

Jeg heter Inge og er gift med Yellow Fairy. Har ikke hodepine selv, men kjenner desverre godt til problemet.

Bor i Trøndelag og har to barn.

Batch

• Nybegynner
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 på: 03.03.2010, 22:%i:1267651954 »
Hello all you frosty Gold Winning Norwegians,

My name is "Pete Batcheller," I live in Lake Ridge, Virginia, USA, and I'm a chronic cluster headache sufferer...  I'm also the Grand Poobah of oxygen therapy...

If you have questions about oxygen therapy for cluster headaches or migraines please feel free to ask or send me an email...  just make it in English to save a lot of time...

Thanks and take care,

V/R, Batch
« Siste redigering: 07.03.2010, 01:%i:1267921376 av Batch »

Eple

• Nybegynner
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 04.03.2010, 00:%i:1267658614 »
Jeg heter Eple og har vært plaget med migrene siden jeg var ungdom. Men har ikke blitt utredet for det før 1,5 år siden. Min migrene kom på den tiden ganske hyppig og migrenemedisin får jeg ikke så god effekt av. Jeg reagerer også med kløe av den så jeg lot vær å bruke. Min migrene er smertefull, men det største problemet mitt er at jeg ikke fungerer kognitivt under og etter et anfall. Jeg gjør masse rare ting og forstår ikke hvorfor. Jeg kan ikke regne i hodet og virker utrolig vimsete.

Legen på haukeland ville gi meg blodfortynnende medisin som forebygging, men jeg vegret meg. Jeg hadde nemlig nettopp begynt å ta magnesium pga rastløse ben- og migrenen forsvant umiddelbart. Jeg hadde noen år tidligere målt at jeg hadde for lite magnesium, men hadde ikke tatt dette alvorlig. Nå har jeg ikke migrene mer enn et lite annenhver mnd kanskje- og blir like sjokkert hver gang over hvor dårlig jeg fungerer. Før kunne jeg ha 3 i uken!

Selv er jeg ganske sjokkert over hvor lite intr legene er i hva årsakene til hodepine/migrene oppstår. Det er liksom "alt for vanskelig å finne ut av"....

Håper å lære mer om hodepinelidelser her inne-  :) og har masse sympati med de som sliter med alvorlig hodepine. Det er jo så hemmende!

Trygve

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #13 på: 04.03.2010, 12:%i:1267701146 »
Jeg heter Trygve og er fra Nordland.  Har Cluster og noen ganger migrene.  Har hatt cluster i ca 20 år.  Etter 10-12 tøffe år, roet min cluster seg noe ned, og nå er livet levelig.
Mitt lengste clusteranfall varte i 12-13 timer, og det skjedde før Imigran kom på markedet.  Jeg håper jeg aldri skal få oppleve noe slikt igjen *bank i bordet*.

Ellers er jeg 59 år, har vært gift med en utrolig gullklump av en kone i 36 år, og har to voksne barn, og ett barnebarn.  Jeg forsøker å bruke tiden på å holde meg i form.  Friluftsliv er min "treningsform" og min glede.  Og så er jeg ivrig stangsvinger.

Jeg er veldig opptatt av at de med hodepinesykdommer skal få den oppmerksomhet slike sykdommer fortjener i helsevesenet.  Her skorter det nok en del.  Likeså er jeg engasjert i å forsøke få til et "miljø" og et fellesskap for hodepinelidende.  Felles skjebne - felles trøst!
En stor takk og mye ros til de som har gjordt dette forum mulig!  Når man tenker på at de har sin hodepine å stri med, så er det en kjempejobb.

Agnete

• Gjest
« Svar #14 på: 05.03.2010, 10:%i:1267780569 »
Hei!
Jeg er Agnete, og en kollega av Pål. Jeg har heldigvis ikke noe problemer med hodepine selv utover det normale, men er vokst opp med en mor som hadde migrene flere ganger i uken, og også en lillebror med samme problem, samt hele familien på mamma sin side som jevnlig har slitt med migreneplager og hodepine. Så jeg kan vel bare takke for at jeg har sluppet billig unna.
Har da altså blitt kjent med clusterhodepine gjennom Pål, som er en veldig hyggelig kollega som er veldig åpen med sin lidelse, og som gjerne besvarer spørsmål rundt lidelsen. Da blir det litt lettere å vite hvordan man forholder seg til det som kollega.

Synes sidene deres er veldig gode, og ser frem til å følge dere videre her inne.

Mvh Agnete! :)