Skrevet av Emne: Hvem er hvem her inne?  (Lest 9702 ganger)

cesilia

• Gjest
Sv: Hvem er hvem her inne?
« Svar #30 på: 21.07.2010, 22:%i:1279743112 »
Hei, Berit!
Så spennende å høre at du har fått til endringer som har hjulpet deg; håper du kan skrive litt mer om det  - kanskje mye vi andre kan lære noe av!
Hilsen fra Cesilia

Berit

• Nybegynner
  • *
    • Vis profil
« Svar #31 på: 23.07.2010, 11:%i:1279877744 »
Takk for velkomsthilsen!

Klart jeg kan skrive om hva som (jeg tror) har gjort meg bedre. Nå er det vel sjelden at det som fungerer for én fungerer for en annen, men jeg ville prøvd hva som helst i en periode, inkludert amputasjon av hodet :)

Hvilken tråd vil være best?

cesilia

• Gjest
« Svar #32 på: 23.07.2010, 23:%i:1279921070 »
Kjenner igjen desperasjonen, ja....dekapitering ønskes, pleier jeg å si iblant....men jeg overlever jo alltid, og når anfallet roer seg, er jeg jo glad for at ingen har tatt meg på ordet, da...:-)
Men hvilken tråd som er best? Det må du nesten se, du som vet hva du vil skrive om. Du kan jo starte en ny tråd under migrene? Eller under en annen overskrift som du synes passer. Gleder meg til å lese - rett nok som du sier at det som hjalp a ikke nødvendigvis hjelper b, men på den annen side: det meste er forsøket verd, ikke sant?
Nå begynner jeg ferie, og kjenner hodepinen sige på; håper jeg klarer å stoppe den før det blir alvor - og før jeg må pakke imorgen... Krysser fingre, tær og hva det ellers måtte være for en snill ferie, hodepine-messig!!
Ha en fortsatt fin sommer :-)

Pål

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
« Svar #33 på: 25.07.2010, 22:%i:1280088012 »
Kjenner igjen desperasjonen, ja....dekapitering ønskes, pleier jeg å si iblant....men jeg overlever jo alltid, og når anfallet roer seg, er jeg jo glad for at ingen har tatt meg på ordet, da...:-)
Men hvilken tråd som er best? Det må du nesten se, du som vet hva du vil skrive om. Du kan jo starte en ny tråd under migrene? Eller under en annen overskrift som du synes passer. Gleder meg til å lese - rett nok som du sier at det som hjalp a ikke nødvendigvis hjelper b, men på den annen side: det meste er forsøket verd, ikke sant?
Nå begynner jeg ferie, og kjenner hodepinen sige på; håper jeg klarer å stoppe den før det blir alvor - og før jeg må pakke imorgen... Krysser fingre, tær og hva det ellers måtte være for en snill ferie, hodepine-messig!!
Ha en fortsatt fin sommer :-)
Legg inn en ny tråd under din lidlse f.eks!
Håper flere vil dele glad historier!

IngvildS

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #34 på: 21.10.2010, 13:%i:1287660500 »
Hei!

Kom tilfeldigvis over dette forumet mens jeg søkte på nettet etter noe migrene-relatert, og har snoket lenge nok her inne til å se at dette er et sted for meg  :)

Jeg er 35 år, gift, to barn på 2 og 5 år, bosatt i Oslo og sterkt plaget med migrene.... Ofte er jeg oppe i mellom 3-5 anfall per uke, og jeg har begynt å bli ganske desperat i forhold til hyppigheten av anfall. Er derfor nå med på et opplegg med en nevrolog blant annet for å sjekke ut mulige "løsninger" på problemet. Enn så lenge har det gitt skuffende lite resultater, men jeg er stadig optimist.:)

Snoker litt ekstra rundt je, for å se om jeg finner noe nyttig :)

Pål

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
« Svar #35 på: 21.10.2010, 20:%i:1287685672 »
Hyggelig at du fant oss Ingvild. Håper du finner noe nyttig og er det noe du savner bare rop ut så skal vi se hva vi kan fikse!

Rune

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #36 på: 08.10.2011, 22:%i:1318104184 »
Hei!  Jeg heter Rune og er fra Drammen.  Jeg er 40 og "jobber med data". Fikk clusterhodepine våren -91 og igjen høsten -92. Men skjønte først vinteren -94 (litt før Lillehammer OL) at det måtte dreie seg om clusterhodepine.  Etter en runde til ble jeg diagnostisert sensommer 96.  Fikk Imigran 50mg tabletter og opplevde faktisk at det hjalp, men kom snart til at kun Imigran-injeksjoner gjorde susen.  Begynte etterhvert å ta kanylen ut av pennen og sette den "manuelt" i mageflesket, og eksperimentere med reduserte mengder.  Med stort hell og langt færre bivirkninger.  Jeg har hele veien vært venstresidig episodiker og ganske mildt rammet også.  Dvs, jeg har hatt tildels lange smertefrie perioder, og når jeg har vært i periode har jeg sjelden hatt mange anfall om dagen, selv om de jeg har hatt nesten uten unntak er i helt øvre del av skalaen.  Som regel ett og ofte med frie dager i mellom.  Desember 2007 endret dette seg.  Jeg fikk perioder "utenom skjema", opplevde sideskifter og kortere tider mellom periodene  Fra og med juli 2010 har jeg regnet meg som høyresidig kroniker fordi jeg praktisk talt har hatt anfall hele veien. Det har også vært hyppigere anfall og også flere ganger hver natt.  Helt på tampen av juni i år begynte jeg med "The Anti-Inflammatory Regimen" - som mange av dere sikkert har lest om i forumet på clusterheadaches.com.  Denne består primært av daglige kjempedoser (50 ganger det Helsedirektoratet anbefaler) med vitamin D3 og litt magnesium (anbefalt mengde). Det er blant de to-tre heldigste tingene jeg noensinne har gjort. Nesten som å våkne en dag og skjønne at hele clusterfaenskapet bare var en ond drøm. Ja! For meg hadde dette en nesten umiddelbar effekt og den har vedvart.  Jeg er ikke kurert for clusterhodepine, jeg kjenner innimellom at "den er i buskene", men holder smerten mange armlengder unna. Og det er mer enn nok for meg  :)  Så får jeg bare håpe at det fortsetter sånn.  Heldigvis er både nevrolog og fastlege med på notene og virker ganske fascinerte av effekten.
-- rune

Trygve

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #37 på: 18.10.2011, 21:%i:1318966904 »
Ja, det med å ta ut sprøyta og sette den manuelt med halv dose, er vel kjent.  En del av oss foretrekker den metoden.  Jeg har kun brukt pennen de første to gangene.  Resten er satt manuelt, ca halv dose - og om nødvendig litt mer stoff som påfyll.  Alt etter effekt og anfall.
Man lærer seg i alle fall å ikke være redd nåler, hehe.....