Skrevet av Emne: Hei fra en kroniker  (Lest 1211 ganger)

Hvemvet

• Gjest
Hei fra en kroniker
« på: 10.03.2010, 21:%i:1268253531 »
Heisan :)

Tenkte presentere meg...

Vært kroniker mange år. Gått igjennom den vanlige runden. Tannleger (faktisk krevd å få alle tennene trukket ut....Hehe...), bihuler, optiker osv osv...... Sånn går nå årene, hehehe.....Merkelig nok....

Ligget på 6-8 av og til 9 anfall varighet 3 t gjennomsnittlig om dagen, iom at jeg ikke hadde medisin(fordi det var nok stress) så kan dere jo egentlig tenke dere selv. Trenger ikke forklare tror jeg. Fikk omsider diagnose.

Skuffelser av personlig karakter, sorg, sinne og smerte, hansken passer hånden. Og det aller værste kansje å oppdage, det soaiale.... De er ikke der.... Folk stiller ikke opp for deg, du er blitt skyggen av skyggen din. Du er blitt visket bort. Du er invalidisert, innestengt i en forsåvidt "frisk" kropp. Hvorfor? Holdes du i livet for å tortureres? Hvorfor tar det ikke livet av deg, virkelig meningsløst. 

Nå tenker jeg det er endel som tenker at uff neida, slike tanker kan en få orndet opp i, livet er da så voldsomt frydefullt. Hele pakka, kan den utenat. Men..... På et tidspunkt måtte ihvertfall jeg ta et standpunkt. er dette et verdig liv? Nei. Prognosen tilsier den bedring? Nei. Når en setter seg inn i nevralgi og at kronisk smerte "vokser", fordi hvert anfall "trener" nervene til å igjenkjenne smerten, så ....

Ok, så var det forebyggende medisiner da... Hva skal en si om dem? Farlige saker. Tåler heller ikke mesteparten av dem. Fikk livstruende bivirkninger.

Så jeg kan si en ting, Nakiel: Jeg hadde ikke sittet her idag uten. Såvidt jeg gadd å prøve fordi nok var nok, og hadde det vært så enkelt hadde alle gjort det. Har vært fri med skygger kun lang lang tid. Men det er meg, og kun meg jeg snakker om, dette er en del av min "livshistorie". Jeg hadde glemt hvordan det var å være frisk. Jeg er utrolig takknemlig for og ha et verdig liv.

Dette var et langt innlegg....

Hilsen meg som er takknemlig for og fått livet i gave på ny;-)
« Siste redigering: 10.03.2010, 22:%i:1268254911 av Hvemvet »

Pål

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
Sv: Hei fra en kroniker
« Svar #1 på: 10.03.2010, 23:%i:1268261320 »
Spennende lesing hvemhvet!
Syns jeg kjenner igjen det mye av det skriver, stress tenner og leger som ikke vet
Har du brukt o2 mot anfall? Ingen bivirkninger!
« Siste redigering: 11.03.2010, 00:%i:1268262343 av Pål »

Hvemvet

• Gjest
Sv: Hei fra en kroniker
« Svar #2 på: 11.03.2010, 07:%i:1268289118 »
Det har jeg. Har en hel haug hjemme.

Rart at alle sier det ikke er bivirkninger med o2..... det er jo det......... både langdtids og kort tids.

Men tusen takk for tipset  :)