Skrevet av Emne: Auauau....  (Lest 2124 ganger)

Zoomer

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
    • Sommerfuglene
Auauau....
« på: 11.03.2010, 07:%i:1268290394 »
Ja, det begynte i går og eneste grunnen til at jeg er oppe nå er for at barna skulle komme seg i barnehagen. Ringte min kjære mor for at hun skulle komme og levere dem for meg, men det var en kamp med påkledning, matpakkelaging osv med et hode som kjennes ut som om det skal eksplodere. Kombinasjonen migrene og alenemor til en på 3 og en på 4 er ikke god. Nå tar jeg min "pillecocktail" og kryper til sengs.

Hanne

• Administrator
  • Medlem
    • Vis profil
Sv: Auauau....
« Svar #1 på: 11.03.2010, 14:%i:1268313647 »
Stakkars Zoomer!

Hv tar du, og hva har du forsøkt før? Kanskje noen har tips til deg?

Hvemvet

• Gjest
« Svar #2 på: 11.03.2010, 14:%i:1268314529 »
Ja d var d da.... føler sterkt med deg. kronisk clkuster med migrene i tillegg, samt alenemor har jeg vært. hmmmm..... kansje du kan kontakte frivillighetssentralen, nav el røde kors? der fins det jo besøksfrivillige, "reserve" bestemødre osv. De kan kansje finne en pers som kan bli kjent med barna dine, og bli kontakte ved slike (og andre) tilfeller? Da disse personene som regel heller ikke er i arbeid. Tok også kontakt med skolen, og forklarte at ungen rett og slett ikke kunne komme på tiden alltid og hvorfor. Møtte stor forståelse, og tilbud om henting ved behov!!! Har du hørt så flott!!!!??

Har tenkt endel på det her. Det har vært stort fokus på barn av psykisk syke, men hva med barn av fysisk syke? Da vi ofte sliter med å ikke "strekke" til i forhold til aktiviteter osv. Være seg invalidiserende hodepine el annen fysisk sykdom. Dette må opp og frem på en el annen måte. For jeg mener ihvertfall at å kunne ha et slags nettverk av hjelpere, slik psykisk helsetjeneste har for psykisk sykdom, hadde vært helt nødvendig. De kommer blant annet og tar med ungene ut og ut på aktiviteter osv.

Zoomer

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
    • Sommerfuglene
« Svar #3 på: 12.03.2010, 23:%i:1268434558 »
Hanne: Foreløpig har jeg kun Imigran som er reseptbelagt, men den "rakk" jeg ikke ta for anfallet kom plutselig over meg. Av smertestillende pleier jeg å ta 2 paracet og en Ibux 400.

Hvemvet: Jeg har normalt veldig god avlastning av moren min som bor rett nedi veien, samt svigers som bor ca ti minutter unna, men de gangene jeg sliter maks er når de ikke er tilgjengelige..

Hanne

• Administrator
  • Medlem
    • Vis profil
« Svar #4 på: 13.03.2010, 11:%i:1268475302 »
Imigran som tablett, eller? Det er jo litt vrient om man begynner å kaste opp... Men er det tablett, så kan du jo høre med legen om du kvalifiserer for nesespray, og/eller noe forebyggende.

Wenche

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
    • Wenches Papirkaos
« Svar #5 på: 13.03.2010, 11:%i:1268476457 »
Vet hvordan det er, heldigvis er mine barn så store nå at de klarer seg selv.

Har du så ofte anfall at det kan være aktuellt å prøve forebyggende medisin?

Zoomer

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
    • Sommerfuglene
« Svar #6 på: 13.03.2010, 11:%i:1268476809 »
Hanne: Jeg har nesespray (som smaker helt forferdelig)

Wenche: Legen min anbefalte nesesprayen til å begynne med, men innser at det nok er lurere med forebyggende. Skriver migrenedagbok nå, så har jeg noe litt mer håndfast å vise legen neste gang jeg skal dit...

kleivakongen

• Nybegynner
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 på: 13.03.2010, 11:%i:1268477237 »
har du prøvd Zomig nesespray???
den "smaker" ingenting i forhold til Imigran..  :-)
berre eit lite tips :-)

Zoomer

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
    • Sommerfuglene
« Svar #8 på: 15.03.2010, 18:%i:1268675209 »
Nei, jeg har ikke prøvd Zomig nesespray, men skal spørre legen min om det neste gang. Imigran-ettersmaken er helt forferdelig, og forrige gang "smakte" jeg den selv etter et halvt døgn...

Zoomer

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
    • Sommerfuglene
« Svar #9 på: 15.03.2010, 23:%i:1268691083 »
På'an igjen... Legger meg nå og håper jeg føler meg bedre i morgen tidlig, men mistenker at jeg kommer til å våkne og krype ut av sengen for å få barna i barnehagen. Beklager eventuelle trykkfeil, men jeg skriver med lynene lukket, for skjermen lyser for mye her i mørket. God natt...

Hvemvet

• Gjest
« Svar #10 på: 16.03.2010, 07:%i:1268722172 »
Bruker du magnesium i stor dose? Virker svært forebyggende. Anfall får du, men styrken går ned MYE!! Kosten er jo alfa omega, men disse tingene vet du sikkert. Ikke frukt på tom mage osv....

Hva med sub imigran? Står det skal ta et et kvarter, virker på sekunder på meg.