Skrevet av Emne: En ny hverdag  (Lest 879 ganger)

Wenche

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
    • Wenches Papirkaos
En ny hverdag
« på: 28.12.2012, 14:%i:1356703151 »
Synd det er så lite aktivitet her inne, skulle ønske flere brukte forumet....

Men, uansett, en oppdatering fra min migrenehverdag.

I November ble jeg innlagt på sykehus for tredje gang i min migrenekarriere. Ble der i hele 16 dager før jeg slapp "ut". Ble i hovedsak innlagt fordi jeg hadde migrene hver dag og sannsynligheten var stor for at jeg hadde medikamentelt utløst hodepine. Så - da var det bare å starte på en medisinfri hverdag (går på Topimax som forebyggende). Det ble noen vonde og lange dager..... Jeg var på mange undersøkelser (øre-nese-hals, CT-røntgen, nevrolog, fysioterapeut, tok blodprøver) og ble også henvist til Smerteklinikken hvor jeg siden da har vært 1 gang i uken og skal fortsette med det inntil videre. Skal også til ny kontroll på nevrologisk i Mars 2013.

ENDELIG er jeg blitt tatt på alvor! På smerteklinikken var jeg hos en GRUNDIG undersøkelse hos deres egen fysioterapet (tok 3 timer) og konklusjonen var at jeg har alvorlige belastningsskader i all muskulatur i overkroppen (pga av all spenning i kroppen, sannsyligvis pga av alle smertene, jeg knyter nemlig kroppen når det blir vondt og musklene er spente hele tiden). Så - da blir det mye spenningshodepine og migrene. ....og det jeg trodde var vondt i bihulene er vondt i ansiktsmusklene.

Så - nå får jeg ikke bruke NOE smertestillende, ikke migrenemedisin, ikke reseptfrie medisiner -INGENTING! Så jeg lider meg gjennom hvert eneste anfall og håper bare at jeg ikke dør og at jeg overlever til neste dag, de værste varer i 2-3 dager, men jeg har ikke like mange som før og jeg har ikke like mange kraftige som før. Jeg har fremdeles opp mot 15 anfall i måneden, men de fleste er overlevbare....

Kjører 24 mil en gang i uken for å dra på Smerteklinikken på sykehuset for å få hjelp til å endre adferdsmønster, mestre anfallene osv og forventer og håper og tror at ting kommer til å bedre seg etterhvert, men jeg har vært SYK de siste månedene og per nå er det ikke håp om hverken jobb eller utdannelse. Men, men, jeg får hvertfall hjelp....