Skrevet av Emne: Arbeidsliv, NAV m.m  (Lest 952 ganger)

Wenche

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
    • Wenches Papirkaos
Arbeidsliv, NAV m.m
« på: 14.03.2010, 09:%i:1268553726 »
Bare litt nysgjerrig på hvordan dere takler sykdomen i forbindelse med arbeidslivet. Er dere i kontakt med NAV og hvordan syns dere at det fungerer?

Ikke meningen at alle skal brette ut hele livet sitt altså. Men jeg sliter litt i forbindelse med å klare å holde meg i arbeidslivet og har snart vært 50% sykemeldt i ett år og da oppstår jo problemene når man må ha kontakt med NAV. Hadde en særdeles ubehagelig opplevelse for noen dager siden og sliter litt med å få sykdom og arbeidsliv til å gå opp i opp.....

Pål

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
Sv: Arbeidsliv, NAV m.m
« Svar #1 på: 14.03.2010, 09:%i:1268555736 »
Hei Wenche
Jeg har to ting som er helt topp for oss med kronisk sykdom!
1 Unntak for arbeidgiverperiode. Arbeids giver trenger ikke og betale noe i sykepenger
2 TULT forkortelse for Tidsubestemt lønnstilskudd  her dekker faktisk NAV 50% av lønna mi

Les mer om begge under trygdetips http://www.hodepinelidelser.no/pages/trygdetips.php
Er det noe du ikke for igjennom eller noe du lurer på bare send flere spørsmål, ikke noe problem og fortelle om NAV

Wenche

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
    • Wenches Papirkaos
« Svar #2 på: 19.03.2010, 16:%i:1269013251 »
Har fritak for arbeidsgiverperioden men har aldri hørt om tidsubestem lønnstilskudd - og det etter flere runder med NAV der det blir sagt at etter 6 måneders lønnstilskudd så fins det ikke mer....!

Både jeg og arbeidsgiver føler at vi stanger hodet i veggen da jeg har lyst til å beholde jobben jeg har (i 50%) stilling, mens NAV vil at jeg skal jobbe 100%. Jeg tror ikke det er vits med 100% stilling da jeg nok kommer til å være mye syk og omtrent tilbringe likt med tid hjemme/jobb, legen er enig med meg, men det er ikke NAV, som mener at litt "hodepine" kan da ikke være så ille og som lurer på om jeg kan tenke meg å jobbe 100% stilling dersom jeg har lyst. Dessuten så går det vel fint å klare seg med 50% lønn? Sant? Sa nemlig saksbehandler til meg sist gang jeg var der.... :o

Pål

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
« Svar #3 på: 19.03.2010, 20:%i:1269028231 »
Bare stå på!
De veit ikke alle hva de snakker om!
Desverre må du hvite hva du har krav på!

Sendt deg pm