Skrevet av Emne: Hei alle sammen  (Lest 1560 ganger)

missy_vikky

• Nybegynner
  • *
    • Vis profil
Hei alle sammen
« på: 14.03.2010, 23:%i:1268605205 »
Ble henvist her av Hanne og tenkte å sjekke det ut vertfall. Jeg fikk diagnose migrene som 11-12 åring. Husker enda at jeg måtte gå inn fordi jeg fikk vondt i hodet av mye lek og styr.

Legene mener at jeg fikk migrene ettersom jeg fikk mye slag i hodet når jeg var 6 år, mobbing..

Migrenen har vært en plage siden den gang og da jeg ble gravid som 18åring så ble det bare verre. Jeg hadde migreneannfall en gang i uken hvor jeg lå dårlig, kastet opp, tålte ingenting osv, men lå da i 3 dager. Ikke noe kjekt. Gikk til homopat og fikk ganske god hjelp i noe som heter "bella donna". Etter det hadde jeg migreneannfall ca en gang i måneden.

Etterhvert tror jeg det har gått over til spenningshodepine, jeg sliter voldsomt med nakken og skuldrene som går over til hodepine og etterhvert migrene.

Jeg har nå lært på kontrollere kroppen, ta faretegnene og lese når jeg kommer til å få et migrneeannfall. Anfallene er heller ikke så galne lengre, uten oppkast og slik, men vonde nok. Men, å lese kroppen slik fører til at en blir "pysete" blandt kollegaer, jeg går IKKE på jobb med litt vondt i hodet, da får jeg garantert migreneannfall og er dårlig i mange dager etterpå..

Etter at jeg var hos osteopat og fikk påvist låsning i nakken så har jeg hatt minimalt med hodepine og migrene, heldigvis!:)

Håper at det fortsetter slik og at jeg ikke bare er i en god periode.
« Siste redigering: 14.03.2010, 23:%i:1268605374 av missy_vikky »

Hanne

• Administrator
  • Medlem
    • Vis profil
Sv: Hei alle sammen
« Svar #1 på: 14.03.2010, 23:%i:1268605373 »
Så koselig at du kom innom! Velkommen skal du være!

Zoomer

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
    • Sommerfuglene
« Svar #2 på: 15.03.2010, 00:%i:1268610261 »
Hei... Så hyggelig å se deg her inne (selv om det er kjipt at du har migrene, selvsagt).

Knut

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
« Svar #3 på: 15.03.2010, 06:%i:1268632003 »
Velkommen til oss.

Fint at du fant veien hit.

Håper du kan finne noe nyttig her etterhvert. :) :) :)

missy_vikky

• Nybegynner
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15.03.2010, 20:%i:1268680298 »
Takk alle sammen!:) Var blandede følelser å se deg her inne zoomer så jeg forstår ka du mener. Koseligt å se kjente, men, ikke på rett plass,hehe. Håper at det går bra med deg til vanlig.

Jeg har det ganske oki egentlig, vet at mange har det verre. Det verste er igrunn at folk ikke forstår at hodepine kan bli så gale for meg at det er ikke greit å ha bare litt vondt i hodet... Men, men, vanskelig å sette seg inn i ting enn ikke kjenner til.