Skrevet av Emne: Takk til våre pårørende!  (Lest 1742 ganger)

Trygve

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
Takk til våre pårørende!
« på: 26.03.2010, 22:%i:1269640527 »
Det er med adskillig bevegelse jeg vil rette en takk til de som står ved oss, når vi sliter.  Jeg vil uten å nøle utnevne min kone til familiens helt.  Hun holdt ut, var der, trådte forsiktig, og forsøkte holde i gang et sosialt liv, når gubben hadde nok med seg selv og sine djevler i hodet.
Det er mange helter der ute - ektemenn, koner, barn.  De står ved vår side, har det vondt på våre vegne, men kan ikke gjøre annet enn å være der.  Det må nok utallige ganger være vondt å se ens ektefelle, far eller mor krølle seg sammen i smertetokter - og vite at det må gå sin gang.  Det er intet de kan gjøre for å lindre.  Men de er der, og det er det viktigste!

Så tusen takk til min ufattelige tålmodige Berit, og til alle like tapre ektefeller og  samboere - som ikke gir oss opp, ikke rømte eller rømmer unna vårt smertehelvete.  Jeg har vært ute på blomsterenger noen ganger og plukket til bursdagsbuketter til hun som har bursdag i juli.  Det har jeg gjordt, fordi det er mer jobb å lete og finne blomster ute i det fri - som å stikke innom en blomsterhandel.  Og hver blomst er plukket med beundring for hun som så inderlig har fortjent buketten.

Det å ha noen som ikke gir en opp, som står støtt bi i de tøffe takene - det kan jeg ikke finne gode nok ord på.  Så det må bli med en enkelt:  Tusen, tusen takk....

Knut

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
Sv: Takk til våre pårørende!
« Svar #1 på: 27.03.2010, 10:%i:1269681468 »
Vi er mange som sitter med samme erfaringer som du Trygve, og jeg kan ikke annet enn å henge meg på innholdet i det du skriver. Og så er du jo så fantastisk til å ordlegge deg Trygve. Det er en nytelse å lese dine formuleringer.

Hanne

• Administrator
  • Medlem
    • Vis profil
« Svar #2 på: 27.03.2010, 23:%i:1269727804 »
Da må jeg som pårørende si at jeg ikke ser noen som helst grunn til å forlate min herlige mann på grunn av hodet hans. Klart det er fortvilende og frustrerende, men han står jo like fullt ved min side når JEG har det vondt. Han satt i sommer i utallige timer på en pinnestol for å være hos meg da jeg hadde nyrestein. Han nektet å forlate meg. Han finner seg i mine små og store særheter, støtter meg og trøster meg - også når jeg er fortvila pga. clusteren. Nei, vi hører sammen og utfyller hverandre, så spnn må det bare være. Cluster eller ikke - det spiller ingen rolle!

Knut

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28.03.2010, 00:%i:1269732557 »
Flotte ord Hanne.

Jeg er heldigvis like heldig som Pål. Solbjørg er der for meg hele tiden, og vil være det i fremtiden.
Det hadde vært likedan her om rollene hadde vært byttet, og det hadde det vært hos dere også.

Pål

• Administrator
  • Juniormedlem
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28.03.2010, 20:%i:1269802015 »
Flotte ord Hanne.

Jeg er heldigvis like heldig som Pål. Solbjørg er der for meg hele tiden, og vil være det i fremtiden.
Det hadde vært likedan her om rollene hadde vært byttet, og det hadde det vært hos dere også.

TAKK!

Trygve

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: 06.04.2010, 20:%i:1270580199 »
Jo, jeg vet at mine vil si at jeg er der for dem også.  For det har jeg vært - og er.  Men når man har hatt plager som virkelig har røynet på de som står en nær, for det må det ha gjordt - føler man seg på en måte litt skyldig i kassa, liksom.  Meeen, nå er det bedre, og payback-time - som de sier i amerikanske filmer.
Og livet går sin gang.