Skrevet av Emne: Blodtrykkssenkende som forebyggende  (Lest 11343 ganger)

cesilia

• Gjest
Sv: Blodtrykkssenkende som forebyggende
« Svar #30 på: 08.03.2011, 19:%i:1299608350 »
Ja,ja...godt du iallefall har funnet balansen igjen!
Er det ved mensen du har de verste anfallene, eller er det bare da du har anfall?
Og Atacand-dosen: mener jeg var oppe i 24 mg (eller var det 28? begynner å bli lenge siden nå) før jeg måtte gi opp, så du har jo et stykke igjen.
Iallefall - nyt de anfallsfrie dagene, og lykke til videre!

Hanne

• Administrator
  • Medlem
    • Vis profil
« Svar #31 på: 09.03.2011, 00:%i:1299626876 »
En stooooor klem!

IngvildS

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #32 på: 09.03.2011, 09:%i:1299659845 »
Ja,ja...godt du iallefall har funnet balansen igjen!
Er det ved mensen du har de verste anfallene, eller er det bare da du har anfall?
Og Atacand-dosen: mener jeg var oppe i 24 mg (eller var det 28? begynner å bli lenge siden nå) før jeg måtte gi opp, så du har jo et stykke igjen.
Iallefall - nyt de anfallsfrie dagene, og lykke til videre!

Takker og bukker for klemmer, det setter jeg stor pris på! :) Ja, Cesilia, det er under mensen det er definitivt verst...  :( Det er da jeg får sånn massive, altomfattende anfall.... Jeg kan få anfall utenom det også, men da kan jeg som regel se at jeg "anskaffet" meg dem selv ved å spise for eksempel mandariner, mørk sjokolade, lite søvn, for mye søvn, ikke nok vann etc. Og etter så mange år som migrenepasient vet jeg å forsøke å holde meg unna ting jeg ikke tåler og kan sånn sett unngå "bonusanfallene", hvis man kan kalle dem det....  ::)

Nei, jeg får forsøke å holde motet oppe til neste runde, kanskje blir det bedre da?! Det kan jo hende.

Nevrologen min sa at hun muligens ville teste ut betablokker om et års tid; jeg er ikke så keen på det, for jeg trener en del. Pappa går på betablokker, men han sier at han ikke kan trene lenger noe særlig, til det er kroppen ikke i stand til å håndtere pulsøkninger på samme måte. Neida, jeg holder stand med Atacand (det rimte jo faktisk...). Neste gang! DA....

cesilia

• Gjest
« Svar #33 på: 09.03.2011, 16:%i:1299685829 »
Hm, disse legene...
"Min" mevrolog sa nemlig at hvis ikke Atacand hadde noen effekt, var det usannsynlig at beta-blokker ville få det. Itte vet je - noen som kan mer enn meg om det?? (Hanne!!)

Trygve

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #34 på: 10.03.2011, 16:%i:1299770743 »
Ingen skal få meg til å herpe blodtrykket med blodtrykksmedisin.  De som har nevrologiske hodepiner får neppe så mye hjelp av dette.  Det er jo derfor ikke blodtrykket som påvirker hodepinefrkvens- og intensitet.
Risikoen ved å bruke 4-5-dobbelt styrke av det de med høyt blodtrykk får - er stor. 

Skal jeg være ærlig synes jeg leger eksperimentere med mange forskjellige medisiner.  Det er som å skyte med hagle på blink - det kan jo hende noen treffer nært blinken. 

IngvildS

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #35 på: 16.03.2011, 11:%i:1300270954 »
Ingen skal få meg til å herpe blodtrykket med blodtrykksmedisin.  De som har nevrologiske hodepiner får neppe så mye hjelp av dette.  Det er jo derfor ikke blodtrykket som påvirker hodepinefrkvens- og intensitet.
Risikoen ved å bruke 4-5-dobbelt styrke av det de med høyt blodtrykk får - er stor. 

Skal jeg være ærlig synes jeg leger eksperimentere med mange forskjellige medisiner.  Det er som å skyte med hagle på blink - det kan jo hende noen treffer nært blinken.

Jeg ser hva du skriver, men jeg er ikke enig med deg. Denne artikkelen gir belegg for at det uansett er verdt et forsøk; http://www.aftenposten.no/helse/article463950.ece Min nevrolog er ikke i nærheten av å være eksperimentativ, for å si det sånn. Men hun har en genuin tro på at dette kan være det som skal til for å få bukt med det som til tider er en altomfattende migrenerunde. For meg personlig handler ikke dette om "herpe" blodtrykket mitt med blodtrykksmedisiner. Det handler om å ta i bruk medisiner som MULIGENS kan være med på å gi meg økt livskvalitet. Og når det er sagt; jeg er fullstendig klar over at jeg kanskje ikke får den effekten jeg ønsker eller håper på. Men er man desperat nok for å finne noe som kan lette på trykket og gi meg halvparten av de anfallene jeg har i dag, ja, så er det faktisk det halmstrået jeg har å klynge meg til.

Hanne

• Administrator
  • Medlem
    • Vis profil
« Svar #36 på: 19.03.2011, 22:%i:1300569909 »
Hm, disse legene...
"Min" mevrolog sa nemlig at hvis ikke Atacand hadde noen effekt, var det usannsynlig at beta-blokker ville få det. Itte vet je - noen som kan mer enn meg om det?? (Hanne!!)
Aner dessverre ikke...