Skrevet av Emne: Botox  (Lest 2298 ganger)

Sommerfugler

• Nybegynner
  • *
    • Vis profil
Botox
« på: 09.06.2010, 21:%i:1276113340 »
Jeg vil bare fortelle om min erfaring med botox som migreneforebyggende behandling.

Først litt om min migrenehistorie. Jeg er nå 40 år, har hatt migrene siden i 10-års aldren og har vel forsøkt "alt", det føles i hvert fall slik. Homeopat, fotsone, akupunktur, blodtrykksregulerende medisiner (flere typer), diverse migrenemedisiner/spray/tabletter, ulike dietter mm.

Jeg har til tider hatt flere anfall i uken, det ene anfallet har avløst det andre. Førte hodepinekalender i et års tid og det var nesten ingen tomme dager...:( Den eneste medisinen som fungerer på meg er Imigran sprøyter, men det er jo begrenset hvor mye en skal ha i seg av den også. Jeg er livredd for at medisin skal ta over og kanskje gjøre det hele vondt verre.

I fjor vinter var det veldig ille, jeg går hos nevrolog på sykehuset og han ville prøve "en siste utvei" som han kalte det. Jeg fikk botox injisert i pannen, nakken og neseroten. I tillegg til dette skulle jeg ta akupunktur regelmessig (noe jeg forøvrig gjør og har gjort i tre år) Den første uka merket jeg ingen bedring, var bare mer stiv i nakken og hadde spenningshodepine konstant, men så snudde det hele om. Jeg var migrenefri en hel måned!!   :D Det var bare helt fantastisk.

Botoxbehandlingen må gjentas ca. hver tredje måned. Jeg ble gravid før neste dose skulle settes og kunne derfor ikke få noen ny injeksjon da, jeg måtte vente til jeg var ferdig med amming. Nå går ammingen mot slutten her og jeg skal kontakte nevrologen for ny dose etter sommerferien. Ser frem til det og håper det fungerer like bra som det gjorde sist.