Skrevet av Emne: nerveblokade  (Lest 2000 ganger)

september

• Gjest
nerveblokade
« på: 17.07.2010, 23:%i:1279401276 »
Hei.
Kom over disse sidene og dette forumet for en liten stund siden. Pleier aldri å registrere meg i forum, men lurte på om det var noen her som har noen erfaringer med nerveblokade?
Tenker da i forbindelse med clusterhodepine, men om noen har erfaringer med dette generelt, setter jeg jo pris på om de vil dele det.

vidar86

• Nybegynner
  • *
    • Vis profil
Sv: nerveblokade
« Svar #1 på: 07.08.2010, 22:%i:1281213085 »
Hei!

Jeg prøvde dette senest torsdag som var, men all blokkaden som skal inn rant bak i svelget mitt... Så jeg klarte det ikke... Må mest sannsynlig gjøre det i narkose... Men det egner seg lite til det også, siden det må gjenntas 3 ganger:S

Men jeg har tro på at det fungerer ja :D

Trygve

• Juniormedlem
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 21.09.2010, 15:%i:1285076327 »
Jeg har lest mye om dette, og sykdommen generellt.  Min oppfatning er at nerveblokkering har liten effekt.  Også operative inngrep der man ødelegger en del av nerven - har ikke så stor effekt.  Medisinering kommer også til kort noen ganger.  Det vet vel en del av de som har levd med herr C en stund.
Alt i alt må jeg si at dessverre - det finnes ingen kur - ennå.

september

• Gjest
« Svar #3 på: 22.09.2010, 11:%i:1285149566 »
Nei, som du sier Trygve, det finnes ingen kur.

I løpet av tiden tråden har vært aktiv har jeg rukket noen injeksjoner med blokade. Den ballen er lagt død nå.
For meg er medisinering kommet til kort. Derfor var dette et longshot, ja, vel vitende om at effekten var høyst usikker, men vært å prøve.

Hanne

• Administrator
  • Medlem
    • Vis profil
« Svar #4 på: 22.09.2010, 20:%i:1285180050 »
Deseril er et (nå) lite brukt og glemt preparat, for man kan ikke bruke det om man bruker Imigran. Men det er verdt å nevne for nevrologen sin... Pål er satt på det nå, vi er usikre på om det virker for ham, men har hjulpet mange clusterpasienter tidligere. Det er ikke registrert i Norge, så det tar tid å få tak i det, må søkes inn på registreringsfritak.